Članek

5 načinov spodbujanja ustvarjalnosti pri otrocih

Poskusimo se ob ustvarjanju zabavati skupaj

Kot smo pisali v prejšnjem članku 'Zakaj je ustvarjalnost pomembna?', je ustvarjalnost vedno bolj zaželena veščina v današnjem svetu, v šolskem sistemu pa je pri otrokih ne spodbujajo dovolj.

Najbolj pomemben dejavnik pri spodbujanju ustvarjalnosti je čas. Da bi otroku zagotovili kar najbolj prijetno izkušnjo ustvarjanja, si moramo za to vzeti dovolj časa in se aktivnostim popolnoma posvetiti. Takrat je pomembno, da imamo na voljo dovolj prostora za umetniško izražanje in da ugasnemo ostale moteče dejavnike, t.j. televizijo, računalnik, tablico, ...

Kako pa otroka spodbudimo k likovnemu ustvarjanju, da bo le-to karseda prijetno in uspešno?

  1. Kot pri vsaki stvari, se tudi pri likovnem ustvarjanju otroci učijo po zgledu. Pomembno je, da nikoli ne rečemo »jaz ne znam risati«. Ko ustvarjamo z otrokom, pokažimo, da so naše risarske veščine izredne, pa čeprav se moramo malo pretvarjati. Rišimo abstraktne slike, z živimi barvami- če ne znamo narisati realistične opice, jo narišimo iz oblik, črt, ... pomembno je le, da pri tem uživamo in otroku pokažemo samozavest pri ustvarjanju.

 2. Previdno tudi pri opisovanju otrokovih likovnih izdelkov. Ko nam pokaže svoj izdelek, ne rečimo le »uaau, kako si lepo narisal«, ampak se osredotočimo na trud, ki ga je v izdelek vložil in na barve, ki jih je uporabil. Namesto da že vnaprej predvidevamo, kaj je ustvaril (»A to si pa mamico narisal?«), raje prosimo otroka, da nam opiše svoj izdelek in sam razloži svoj proces ustvarjanja.

 3. Posebej pri manjših otrocih se moramo bolj osredotočati na proces ustvarjanja kot na končni izdelek. Proces naj bo ZABAVEN! Fokusiramo se na materiale, ki jih lahko uporabijo- ne ostanimo le pri običajnih likovnih materialih, otroci lahko s svojo domišljijo ustvarijo ogromno iz povsem vsakdanjih pripomočkov, kot je pena za britje, lepilni trak, odpadni papir, ... Prav tako jim predstavimo različne tehnike ustvarjanja npr. rezanje, lepljenje, risanje, trganje, škropljenje barv, mečkanje, ...

 4. Ustvarjalne aktivnosti naj bodo letom primerne. Za več informacij o otrokovem likovnem razvoju po letih preberite naš članek Likovni razvoj otroka skozi leta. Pri manjših otrocih že lahko začnemo z risanjem po opazovanju, tako da jih vodimo skozi postopek. Na primer, če želi narisati pomarančo, mu jo pokažemo in ga vprašamo, kakšne oblike in barve je pomaranča, ki jo opazuje, ter ga spodbudimo, da to obliko in barvo prenese na papir. Presenečeni boste, kako hitro bodo postopek usvojili in začeli že sami opazovati stvari, ki jih želijo narisati.

 5. Izredno pomembno pa je tudi, da otroku pri ustvarjanju dopuščamo »napake«. To pomeni, da mu ne postavljamo preveč strogih in natančnih pravil. Naj razmišlja izven postavljenih okvirjeh, razvija svojo domišljijo in svobodno raziskuje svet okrog sebe. Ustvarja naj nepravilne oblike, barva izven črt in tako razvija svojo ustvarjalnost.

VIR 

D
a ne zamudite izida člankov v prihodnje, se naročite na naše mesečne novičke:



Preverite še naše ostale članke:


KAKO NAROČITI?
Preverite cenik, postopek naročanja in me kontaktirajte:
Dolores Ponoš ()
CEO
Email   Poklici me  
e-mail: info@portret.si
tel: +386 (0)31 279 765
Sledite nam:
Facebook   Pinterest   Youtube   Instagram

    Logo Do-Ma

© Portret.si | Vse pravice pridržane.
STUDIO DO-MA, Matic Nareks s.p., zastopnik Dolores Ponoš, davčna: 45674680, matična: 6674798000, trr: SI56 1010 0005 3556 411 (BANKA KOPER d.d.)